Lussebak och IKEA besök

Hej!

Andra advent idag och jag har dagen till ära bakat lussebullar i stora lass, gjorde några med pepparkaksformar tänkte Kevin skulle tycka det var skoj visserligen såg grisen mera ut som en råtta när den var gräddad men vad gör det. Goda blev dom i alla fall, mitt bästa tips för lyckade lussebullar är att hitta ett recept med kesella som det här. Har ni barn eller bakar till barn och vill göra figurer som jag gjorde kavla ut en liten del av degen ca 2cm tjockt och tryck ut figurerna med pepparkaksformar.

Tidigare idag var vi en sväng till IKEA och införskaffade Kevins julklapp från morfar och mormor Kerstin ett litet bord till hans rum just nu använder han pallen i hallen så jag tyckte det skulle passa. Köpte även en sån där kudd/bräda som man har laptopen på fantastisk uppfinning det där och kostar bara 149kr med :)

Bild: IKEA

Imorgon blir det jobb igen ska köra sista städet själv med men det ska nog gå bra är ett litet städ som lär gå ganska fort är en liten lägenhet bara.

Ni får ha en underbar kväll

Kram Sabina

Kommentarer
Postat av: Camilla E Lindström

Hej,



Snubblade in på din blogg nu ikväll!



Hoppas att du haft en mysig andra advent.



Mvh Camilla, En mammas dagbok

2009-12-06 @ 22:05:27
URL: http://emring.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0