Min förlossning

Hej!

Är många nu runt om en som ska ha barn eller precis fått så då tänker man naturligtvis tillbaka på sin egen förlossning när underara lilla Kevin kom till oss, kom på att jag har nog inte skrivit om hur det var så jag tänkte göra det.

Jag hade BF den 21 december (2007) så den 17 december var jag på min sista koll innan julen och allt såg bra ut förutom att jag hade högt blodtryck så jag skulle komma in dagen efter för en koll på labbet. Min BM frågade mig om jag kände något men jag kände ingenting inga förvärkar ingenting bara sammandragningar när man går eller lyfter.

Dagen efter den 18 december vaknade jag vid 5.30 av att något siprade mellan benen så jag flög upp och in på toa där kom det inget mer så jag satte på mig ett trosskydd och gick och la mig igen, tankarna snurrade och efter en kvart nös jag och då kände jag hur det kom en rejäl skur som trosskyddet inte kunde hålla tillbaka, så upp på toa igen där rann det litegrann medans jag satt där satte på mig en stor binda och gick och åt frukost, bäst att ladda om det nu var på gång.

Efter en 20 minuter kom Jimmy upp för han skulle till jobbet han blev genast nervös och frågade stammande vad det var, jag sa att jag trodde att vattnet hade gått och han frågade om jag ringt in. Så efter intagen frukost ringde jag in och dom sa åt oss att komma in och kolla.

Strax efter 8 var vi inne och jag fick sitta med ctg och hon undersökte och konstaterade att vattnet börjat sippra men att jag inte var öppen något så vi fick en tid n ästa dag och sen fick vi åka hem. Vi det här laget kände jag en svag mensvärk.

Väl hemma började värkarna komma igång ordentligt vid 10 tiden så vi satte på TENS-maskinen och jag vankade av och an mellan köket och vardagsrummet och hängde mig över stolar vid värkarna. efter ca 1 timme skulle jag på toa men blev kvar där i ca 1 1/2 timme då jag hade så kraftiga värkar. Tillslut tog jag mig till sängen då jag tänkte att vila är bra men värkarna kom så tätt så det blev inget med vilan. Jimmy tog tid och konstaterade att det var 4 minuter mellan värkarna så han ringde in och dom sa att vi kunde komma in om vi ville.

Efter ca 15-20 minuter lyckades jag ta mig ner till bilen och vi åkte in, nu kom värkarna med ca 2 minuters mellanrum. Stackars Jimmy var så nervös och det blev inte bättre då det var kö i tingstadstunneln. Väl inne blev vi skickade upp till förlossningen. På väg upp dit började jag känna hur det tryckte på rejält vid varje värk vilket jag sa när vi kom fram och efter att hon undersökt mig och konstaterat att jag var helt öppen och kunde börja krysta klockan var nu ca 14.40 klockan 15.22 var våran lille pojk ute 3620gram och 48cm lång och världens finaste.



Det var min förlossning snabb och lätt (5-5 1/2 timme) tack mamma för dom generna

Kram Sabina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0