rolig lista för alla mammor

Graviditeten

 Vilka var dina favorit kläder?
Mammajeans och en mamm t-shirt från H&M levde praktiskt taget i dom

Vad var din/dina favorit rätter?
hmmm i början det som gick att äta ;) sen som vanligt

Vad var dina/din favorit dryck?
Bubbelvatten och cola

Vad tyckte du inte om?
fiskgratäng

Var det någon favorit rätt som ändrades?
nej

Vad var du mest sugen på?
sötsaker mot slutet i början ingenting 

Hade du halsbränna?
Oooojaa så mycket att jag höll på bli galen

Hade du sammandragningar?
Bara när jag gick och lyfte något lite tyngre men dom var rätt så behagliga

Mådde du illa?
Uffa ja jätte mycket men det la sig vid vecka 24

Vilken sovställning var bäst?
som vanligt inga problem där

När var din BF dag?
21 december

Gick du över tiden?
Nej

Hur mycket gick du upp i vikt?
13kilo

Hade du mycket vätska i kroppen?
Nej inte så farligt

Hur var ditt psyke?
Varierande

Gnällde/klagade du? 
kanske lite mera man måste ju försöka utnyttja situationen

Vad trodde du det var för kön?
Trodde på pojk

Visste du vad det var för kön?
Nej

Hur låg ditt SF mått?
På normalkurvan

Var du rädd för något?
Spricka och amningen men det gick bra med båda

Hur ville du att din förlossning skulle se ut?
Ja du lugn och harmonisk med musik på och lugna underbara barnmorskor

Hur ser du på graviditeten idag?
Som något helt fantastiskt

Förlossningen

När började din förlossning?
vad ska man svara där då första värken vid ca 10.30 den 18 december men vattent gick vid 5.30 samma morgon

Hur började den?
Som sakt vattnet gick vid 5.30, vid ca 10.30 kom första värken

När åkte du/ni in till förlossningen?
Vi åkte in vid ca 14 den 18 december

Varför?
Tätt mellan värkarna

Vem/vilka åkte du in med?
Jimmy

Fick du/ni åka hem igen?
Nej jag hade krystvärkar när jag kom in

Vilket sjukhus skedde förlossningen på?
Östra sjukhuset i Göteborg

Hur mycket var du öppen när ni kom in? 
Helt

Vad hände under tiden du/ni låg inne på förlossningen? 
jag sa på en gång att det tryckte på när det kom en värk och blev tillsagt att INTE krysta innan jag blivit undersökt efter undersökning konstaterades att jag var helt öppen och att han var på väg, efter det blev det en febril aktivitet med krystningar och inskrivning på samma gång (var ju inne 14.30) vid 15.20 var han ute våran perfekta lille grabb och jag fick upp han på bröstet SÅ perfekt och Så himla underbar.

Vilka/vilken var med under förlossningen?
Jimmy och barnmorskorna

Tog du nått smärtstillande?
Nej, hade dock tens apparat hela tiden

Grät du?
Vet inte tror inte det var så tagen av den lille att jag blev helt paralyserad av lycka

Vad tyckte du var jobbigast?
Att ta sig från lägenheten till bilen inte lätt när det är 2 minuter mellan värkarna

Var du rädd för något?
Att spricka.

Hur lång tid tog det?
från första värken 5 timmar ungefär

Hur ser du på förlossningen idag?
Underbar skulle lätt göra om det igen

Barnet

Vad blev det för kön?
Världens bästa pojke!

Hur mycket vägde barnet?
3620 g

Hur lång var barnet?
48 cm

Vad var huvudomfånget?
???????

Hur mådde barnet?
Bra hungrig ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0