Less

Hej!

Är så sjukt less på alla dessa sjukdomar nu och detta j-iga väder. Har äntligen fått ett jobb och då slår sjukdomarna till och jag är återigen hemma och vabar med en sjuk liten fis men hej jag han i alla fall jobba i 1 1/2 dag den här veckan inte illa, man blir ju orolig så klart vad min chef ska få för intryck av en när man varit hemma lika mycket som man jobbat. Hoppas att det lugnar ner sig lite nu efter den här förkylningen så man kan få jobba lite det är ju så skoj :) Igår fick jag ju åka hem då dom ringde från dagis och sa att han var dålig igen och lille fisen vilken hemskt hosta han hade så vi begav oss upp till vårdcentralen och fick en tid imorn till en barnläkare som ska utreda hans hosta då han haft hosta i princip hela hösten nu.

Måste bara klaga lite till, igår när vi gick upp till vc så regnade det och blåste som vanligt här och jag hade paraply och barnvagn och ni som har barn vet hur lätt det är att styra en barnvagn och hålla i ett paraply samtidigt som man ska gå och ha koll på trafik och annat samtidigt, slutade som vanligt med att jag gick och småsvor för mig själv och att paraplyet återigen blåste över åt fel håll så jag fick stå och krångla med det ett bra tag innan det kom på rätt köl igen, då mitt i min dyblöta ilska slog det mig varför finns det inget fiffigt paraplyställ på vagnen för oss som kör den som inte vill ha regnjacka eller något sådant för att det då regnar i ansiktet och jag som alltid sminkar mig skulle inte se klok ut med mascara utsmetat i hela ansiktet. Så snälla uppfin det någon :)

Förlåt för ett gnälligt inlägg men är inte så glatt här nu. Det som verkligen får en att bli glad på riktigt nu är när Kevin säger älskar dig och ler så där stort när man säger älskar dig till han lille underbara fisen min, världens finaste lille kille och jag är så glad att jag har fått bli din mamma.

 Lillfisen med sin skadade näsa (ser bättre ut nu) han lekte krocka bilar på dagis och ramlade och skrapade upp näsan på mattan lille fisen, när jag frågade han vad han gjort sa han krocka bilar dagisssss farligt och så började han låtsas gråta som att visa att det gjorde ont.


Nä nu ska jag gå och väcka han så vi hinner gå till affären innan det börjar regna igen.

Ni får ha det bättre än mig ;) och sköta om er

Kram Sabina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0