Bakdag

Hej!

Ja idag håller jag på bakar inför kalaset i helgen, fyller ju hmm 27 år den 15 uffa ligen. i alla fall så bakar jag snickerschokladkakor får se om dom är goda och bullar ja kanelbullar och med äppelfyllning hade jag tänkt mig. Gjorde ju äppelknyten för ett tag sedan men fy vad det var jobbigt det var då jag kom på att man kanske skulle kunna riva äpple och blanda det med kanel och lite socker och smeta på och sen rulla ihop och dela till bullar återstår att se om det blir bra eller inte. Testar ett nytt bullrecept med, med kesella i är ju kanon i lussebullar blir så saftiga och goda så jag tänkte testa här med.

Kevin älsklingen är på dagis och nu när han gått en månad så har han fått dagis ångest och börjar gråta när jag lämnar han ja han grät igår och idag, men idag började han när jag sa att vi skulle till dagis. Men som tur är så slutar han ju så fort jag lämnat rummet hörde inte ett knyst när jag tog på mig skorna så han gillar det ju egentligen men måste bara protestera och få mamma att må lite dåligt.

Nä nu ska jag gå och se om kakorna har svalnat något så jag kan skära upp dom.

Ni får ha en underbar dag och sköt om er.

Kram Sabina

Kommentarer
Postat av: Anna Jonasson

hej hej. räkorna är så lätta så:) koka ris, fräs på räkorna snabbt i väldigt varm panna med flytande margarin, annars blir dom sega, tillsätt matlagningsgrädde puttra upp tillsätt hackad chili/peppar serveras med grönsaker:9 jag har bara höftat på dessa ingridienser:) en halv spansk peppar styrka tre använde jag:) 2-3dl mt-grädde smaklig måltid=)

2009-09-09 @ 20:27:17
URL: http://levlivetc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0