Sjukhusvistelse

Hej!

Skrev ju sist att lillfisen var dålig. Han hade ju i onsdags feber och andades tung och i fredags var han inte bättre så Jimmy som var hemma gick upp med han till vårdcentralen och där tyckte dom att vi skulle åka in till barnakuten med han så det gjorde vi. Där fick han andas in lite medicin och sen fick han medicin i flytande form med och andades då bättre så vi fick åka hem. På lördagen var han feberfri och piggare men på söndagen sov han jätte länge fick gå in och väcka han vid 11 och då var han jätte slö och hade hög feber och andades tungt igen. Så vi bestämmer oss för att åka in igen där fick vi träffa en underbar läkare som efter ett antal inhalationer med fortsatt andningsbesvär bestämde sig för att lägga in han så lillfisen och jag blev kvar där över natten. Vilken natt sen sov inte mycket kan jag säga inte för att Kevin var dålig men lillkillen bredvid oss plus att dom gick ronder på natten. I alla fall så andades han bättre på natten men på morgonen började han andas tyngre och det tyckte läkaren med och efter några timmar tyckte läkaren att det var sämre igen så han fick inhalera igen och sen blev det lungröntgen. Lungröntgen visade att han hade en viruslunginflamation och dom brukar läka ut av sig själv och eftersom Kevin börjat äta, drack bra och inte hade någon feber fick vi åka hem underbart.

Idag verkar det som om han är bättre (peppar peppar ta i trä), ingen feber lite piggare och andas inte rossligt och tungt hoppas nu att det fortsätter åt rätt håll. Tyckte så synd om han när dom skulle undersöka han och han var så ledsen och rädd. Det enda som var positivt var allt mys jag fick med liten fis han sa mamma ligga och gosa så fick jag ligga och gosa med han tätt ihop i sängen mysigt, det hade aldrig gått om han varit frisk och hemma.

Nä nu ska jag ta och vila lite men ni får ha det bra och håll en tumme för att lillfisen bli bra nu.

Kram Sabina

Kommentarer
Postat av: lukes

hejsan, Har du sett Avatar? Jag har i alla fall inte sett den och jag undrar om den är värd att se eller om jag ska skippa den? :)

2010-02-02 @ 15:09:06
URL: http://nattstad.se/lukes
Postat av: lukes

rösta på mig som veckans blogg hos conler.blogg.se

Det skulle vara skitsnällt :D

2010-02-05 @ 23:32:52
URL: http://nattstad.se/lukes
Postat av: aleeekz - tävling pågår.

Hallå hallå

haft en bra dag? :)

tänkte berätta att jag har en tävling om ett underbart smycke på min blogg, länk : http://voffsen.blogg.se/2010/february/-tavling-fran-lovebeproud.html

om du inte vill vara med så ber jag om ursäkt för denna kommentar .



ha det bra <3

2010-02-06 @ 17:04:33
URL: http://voffsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0